Stichting Jarige Job wint verpakkingsontwerp!

De kogel is door de kerk: de winnaar van het 10.000e project is bekend. De wedstrijd voor een gratis verpakkingsontwerp die Brum heeft uitgeschreven, komt daarmee op een eind. De afgelopen periode hebben diverse goede doelen zich aangemeld voor het ontwerp. Van enthousiaste start-ups tot aan gevestigde organisaties. Hier is uiteindelijk een top 3 uit voortgekomen. Na veel wikken en wegen hebben Brum en MarketingTribune uiteindelijk hun keuze gemaakt en is de winnaar bekend: Stichting Jarige Job! Zij zorgen met een feestelijke verjaardagsbox dat kinderen die in armoede opgroeien toch hun verjaardag kunnen vieren.

 

Pieter Steenaert van Brumdesign is erg blij met deze winnaar: “We vonden het prachtig te zien hoe enthousiast er werd gereageerd op onze oproep. De aanmeldingen waren behoorlijk uiteenlopend, waardoor het moeilijk was te vergelijken. We denken met Stichting Jarige Job een heel goed doel gekozen te hebben dat iedereen aanspreekt.”

 

De komende weken gaan Brum en Jarige Job met elkaar aan de slag om de verjaardagsbox nog mooier te maken. Een erg interessante designcase: het is immers de bedoeling dat de kinderen niet merken dat het pakket van Stichting Jarige Job afkomstig is. Toch zijn er meer dan genoeg mogelijkheden en is Stichting Jarige Job enthousiast!

 

“Wij zijn echt verrast en bijzonder blij dat wij geselecteerd zijn! Het is tof dat Brum samen met ons gaat kijken naar het leuker en beter maken van onze verpakking. Wij staan bovendien door flinke groei voor een fikse logistieke uitdaging: ook daar kan Brum met een slim design uitstekend bij helpen.” Vindt Amber Merkus van Stichting Jarige Job.

Benieuwd naar het hele proces? Je kunt het op de voet volgen via MarketingTribune of natuurlijk via Brum zelf op www.brumdesign.nl.

Vlnr: Tessa Oudijn (Creative director Brum), Matthijs de Graaf (PR manager Brum) en Amber Merkus (Marketing, communicatie en PR manager Jarige Job) met in het midden een verjaardagsbox van Jarige Job.
Foto: Vijay Sardjoe, Brum.

8 verpakkingstrends van 2018

De 8 verpakkingstrends van 2018!

 

We hebben al een maandje mogen zien wat 2018 ons te bieden heeft. Intussen vliegen de lijstjes met trends voor de rest van het komende jaar je om de oren. Van technologische trends tot fashion rages: vrijwel iedere branche heeft zo zijn eigen toekomstvoorspellers. Wij kunnen natuurlijk niet achterblijven en doen onze duit in het zakje. Wij leggen wat kaarten, turen in onze glazen bol, en voorspellen de 8 verpakkingstrends van 2018.

 

De economie gaat als een trein, de huizenmarkt gaat over de kop en alle mensen die in de jaren ’90 zijn geboren, zijn inmiddels volwassen. Maar wat voor invloed hebben deze ontwikkelingen allemaal op de verpakkingswereld? In eerste instantie zou je zeggen: niets. Maar toch… Tijdens een crisis gedragen veel merken zich wat behoudend en kiezen consumenten eerder voor vertrouwde producten. Nu de motor weer op volle toeren lijkt te draaien, gaan veel merken avontuurlijker te werk. Dat moet ook, want de gemiddelde consument is flink kritisch en heeft echt wat te kiezen. Ook de verdere groei van online heeft flinke invloed op packaging design. Kortom, genoeg te beleven.

 

Online beïnvloed ontwerp

Door de stijgende groei van online verkoop binnen de retail, onder andere door de komst van bezorgretailers als Picnic, wordt het steeds belangrijker dat een verpakking online goed herkenbaar is. De meeste online plaatjes van producten zijn niet veel groter dan een kleine ‘thumbnail’, die ook nog eens vaak op een klein scherm van een telefoon tevoorschijn wordt getoverd. Daarom is het belangrijk dat een verpakking zelfs dan nog goed te herkennen is. Goede zichtbaarheid van merk en product is cruciaal op 200×200 pixels.

 

Uitpakfeestjes

Niet alleen FMCG worden veel meer online besteld. Het is bijna zo gek niet te verzinnen of er is een webwinkel voor. Waar vroeger een bruinkartonnen doosje dat dichtgeplakt was met een rolletje goedkope tape de standaard was, weten steeds meer bedrijven dat het pakket een belangrijk contactmoment is met je klant. Unboxing krijgt steeds meer aandacht. Er worden massaal filmpjes gepost van pakketjes die worden uitgepakt. Coolblue en Bol.com maken al een feestje van hun dozen. Komend jaar gaan ook de verpakkingen die in die verzenddozen zitten veel meer aandacht besteden aan het uitpakmoment.

 

Duurzame dozen

Met al die rondkarrende bezorgbusjes wordt het er allemaal niet duurzamer op. Tegelijk is dit thema voor veel consumenten van stijgend belang. Nu zijn de verpakkingsloze winkels ook niet zo’n succes, want houdbaarheid is ook belangrijk, maar er worden wel stappen gemaakt. Zo willen Coca-Cola en McDonalds binnen 10 jaar wereldwijd al hun verpakkingen zelf recyclen. Efficiëntere verpakkingen, het vermelden van het gerecyclede materiaal en leuke hergebruikopties voor je lege verpakking: we gaan ze steeds meer zien.

 

Eerlijk en duidelijk verhaal

Diezelfde consument die duurzaamheid een belangrijk thema vindt, is ook kritisch op alles wat hij voorgeschoteld krijgt van de producent. In reactie daarop worden veel ontwerpen bewust overzichtelijk en minimalistisch ingestoken. Eerlijke en duidelijke informatie, in plaats van marketingpraat als een autoverkoper. Alles overzichtelijk gepresenteerd. Ook de persoonlijke boodschappen van de maker gaan we meer zien: een krullerige handtekeningen van de kok of een vriendelijke boodschap van de bedenker van een product.

 

Vintage patronen

Hebben we de afgelopen jaren een hoop inspiratie geput uit de jaren ’20, het komende jaar zijn de ‘60s tot ‘80s aan de beurt. Er is zelfs al een televisieprogramma ‘Groeten uit 1980’. Ook in verpakkingen ga je dat zien. Geen paniek: je hoeft niet bang te zijn dat alles nu ineens geel-bruin-oranje kleurt… Wel zullen we de harde grafische patronen terug zien komen, net als opvallende kleurenblokken.

 

Handgetekend surrealisme

Toen wij jaren geleden bij de pannenkoeken van Jan een aantal droedels op de verpakking plakten, was dat tamelijk baanbrekend. We zien al een aantal jaar leuke tekeningen en handgemaakte plaatjes op verpakkingen verschijnen, maar het is nog steeds hip. Het benadrukt de persoonlijkheid en eerlijkheid van een product. Vooral de combinatie van tekeningen met fotografie blijft in 2018 nog veel terugkomen. Dit zorgt voor surrealistische ontwerpen waarbij verschillende elementen bijeen geplakt worden.

 

Humor om te lachen

Je zult het bij incontinentieluiers niet zo snel zien gebeuren, maar bij producten die wat minder serieus zijn, komt steeds meer humor terug op de verpakking. Merken worden informeler en vinden het leuk om grapjes te maken naar de consument.

 

Dynamisch omgaan met je merk

De brandbooks en design guidelines kunnen eindelijk overboord. Het is vanaf dit jaar hip om je niet aan regels te houden. Waar vroeger één versie van het logo altijd exact op één plek moest komen (“3,54 cm vanaf de bovenrand”) durven eigentijdse merken de rigide lijnen los te laten. Verschillende plaatsingen en diverse versies van het logo: net wat goed past bij het product. Ook bij private label producten wordt het langzamerhand wat speelser. Het loslaten van regels geeft een merk juist meer diepgang. Verpakkingen zijn volgens ons een feestje en dan mag je lekker los gaan, toch?

8 voordelen van een Designbureau

Of: waarom mijn neefje dat heel goed kan Photoshoppen geen goede keuze is voor mijn nieuwe verpakking.

 

Wanneer je de vraag of je een nieuwe verpakking wilt, met ‘ja’ hebt beantwoord, duikt gelijk een tweede vraag op: Wie gaat die verpakking dan maken!? Doen we dat zelf, vragen we een freelance ontwerper of schakelen we een bureau in?

Veel bedrijven denken dat het zelf ontwerpen van een verpakking kan leiden tot een besparing in de kosten. Zeker voor startende bedrijven, maar ook voor gevestigde namen, spelen de centen toch een belangrijke rol. Bovendien: kennen we niet allemaal iemand die handig is met computers en mooie dingen kan maken? Waarom zouden we dan een bureau in moeten schakelen?

Lees hier 8 voordelen van het inschakelen van een designbureau voor je verpakking.

 

  1. Je verpakking moet knallen!

Je wilt natuurlijk dat je verpakking er mooi uit komt te zien. Maar bedenk dat alleen ‘mooi’ niet alles is. Je wilt namelijk vooral dat je verpakking ervoor zorgt dat de consument jouw product in het mandje legt. Het doosje moet de consument raken én in een fractie van een seconde de boodschap overbrengen. Daar is meer voor nodig dan alleen mooi. Een bureau heeft de ervaring om ervoor te zorgen dat je verpakking het schap uit knalt.

 

  1. Een bureau maakt je briefing nog scherper

Jij doet je best een goede briefing te maken voor de nieuwe verpakking. Wij kijken kritisch naar deze briefing. Met de ervaring van vele packaging designs voor allerlei merken en branches weten wij door slimme vragen te stellen, snel door te dringen tot de essentie van de briefing. Dat kan verrassende inzichten opleveren die net dat haakje zijn waar jij je echt mee gaat onderscheiden.

 

  1. Het begint bij een sterke analyse

Terwijl je handige neefje gelijk begint met het maken van een ontwerp, beginnen wij eerst met een slimme analyse van je markt, je consument, het product en je merk. Aan de hand van ons eigen model voor strategisch design, verwoorden we wat de verpakking uniek zal maken. Zo weet jij precies wat het resultaat is waar we samen heen werken.

 

  1. Alles gebeurt in de juiste volgorde

In plaats van direct door te stomen naar één ontwerp, volgen wij een heldere proces. We beginnen altijd breed. Meestal wordt dat gedaan met handmatig schetsen. Na het kiezen van een richting, worden de gekozen concepten uitgewerkt. Is iedereen tevreden met een concept? Dan maken we een werktekening en zorgen wij dat alle details precies kloppen.

Zo weten we zeker dat we geen enkele kans missen én we de beste strategische keuzes maken.

 

  1. Je design is in balans

Eén van de trucs van een goed ontwerp is zorgen voor de juiste balans tussen de schapcode en onderscheidend vermogen. Het is belangrijk dat een klant snapt wat je product is. Tegelijk wil je ook opvallen en zorgen dat je product bijblijft. Ontwerpers die weinig ervaring hebben met verpakkingen zijn vaak goed in een van beide. Óf het is heel duidelijk wat in een verpakking zit, óf je hebt een heel opvallend doosje waarvan de klant geen idee heeft wat het precies is.


Schapcode melk

  1. Strategische kennis

Een designbureau is gewend om verder te kijken dan een enkele designopdracht. Er wordt meegedacht op strategisch niveau en verder gekeken dan de lengte van de neus. Wellicht wil je in de toekomst producten toevoegen aan je lijn: dan is het nuttig om daar bij het huidige ontwerp al over na te denken. Ook de gehele merkpositionering wordt meegenomen in het design. En regelmatig wordt het product zelf ook mee-vormgegeven zodat verpakking en inhoud echt 1:1 bij elkaar passen.

  1. Snelheid

Kost dit hele proces niet onwijs veel tijd? Nee dus… Omdat een bureau als Brum zich primair bezighoudt met verpakkingen, kunnen we een dijk van ervaring aanspreken. Daarbij hebben we een divers team dat aan je ontwerp werkt. Daarom hoef je op ons nooit lang te wachten.

 

  1. Technisch perfect

Als er uiteindelijk een mooi design staat, moet het ook nog zo van de drukpers komen. Daar kan nog veel fout gaan, als de bestanden niet goed worden aangeleverd. Wij werken in de juiste programmatuur, weten wat de drukker nodig heeft en kennen alle drukmogelijkheden. Daar houden we op voorhand rekening mee, zodat we optimale designs krijgen.

Daarnaast weten wij veel van alle wetgeving die voor verpakkingen geldt, zodat dit ook in orde komt.

 

Natuurlijk geeft het een beetje een ‘Wij van WC-Eend’-gevoel als wij gaan vertellen waarom het inschakelen van een ontwerpbureau een goed idee is. Tegelijk horen we van onze klanten altijd dat zij erg blij zijn met hun keuze voor ons. We denken actief mee en verrassen onze opdrachtgevers, hierdoor wordt het eindresultaat beter dan je van tevoren had kunnen verzinnen.

 

Ben je overtuigd? Of juist nog niet? Neem contact met ons op, dan kunnen wij samen kijken wat we voor jou kunnen betekenen. Bel nu met Pieter of Tessa via 0348 41 26 91.

 

 

Wij van Brum hebben deze verpakking trouwens ook mogen ontwerpen

Kijkje in de keuken van Brum

Onlangs kregen wij bezoek van een goede bekende: Ed Cornelissen van BusinesscardPrinting. Hij heeft Brum onder andere geholpen bij onze tot collectors-item verworden visitekaartjes. Wij weten als de beste dat hij nog véél meer regelt dan dat: bijzonder drukwerk en speciale technieken om de gaafste verpakkingen te maken. In het onderstaande filmpje vertelt onze directeur Pieter Steenaert daar mee over. Bovendien kun je gelijk een klein kijkje in onze keuken wagen.

 

 

Nog twee weken: draag jouw goede doel aan voor een gratis verpakkingsontwerp

Wij zijn bij Brum Design bijna toe aan ons 10.000e project: Hoera, 10k! Zo’n mijlpaal kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan. Daarom willen we dit project graag weggeven aan een goed doel! Wij gebruiken dan ons expertise om voor iemand die het verdient een mooie verpakking (of iets soortgelijks) te ontwerpen.

Op dit moment heeft een flink aantal organisaties en goede doelen zich al aangemeld. We hebben al een hoop mooie ideeën langs zien komen: van medicijnen voor paarden tot aan dozen voor jarige kinderen. Denk jij dat jouw idee daar ook zeker bij moet zitten? Of ken je iemand die wel een mooi ontwerp verdient? Je hebt nog tot en met 31 december om je idee in te sturen. Dat doe je bij Nanny Kuilboer via nanny@marketingtribune.nl.

Begin 2018 maken we bekend met wie wij aan de slag gaan voor ons 10K-project. Wij zorgen ook dat je het hele proces kunt volgen.

Keurig kerstrapport voor Brum!

Ieder jaar organiseert Fonk magazine het grote Bureauklanttevredenheidsonderzoek (doet het heel goed met Scrabble). Opdrachtgevers wordt gevraagd op een 12-tal criteria hun bureau te beoordelen. Ook Brum werd weer onder de loep genomen door haar relaties. En wat een mooi rapport hebben wij wederom mogen ontvangen! Gemiddeld scoren we maar liefst een 8,4. En belangrijker nog: bij elk onderdeel scoren we een 8 of hoger. Op creativiteit zelfs een 8,9!

Nu wordt ons niet gevraagd onze opdrachtgevers te beoordelen, maar je kan ervan uit gaan dat wij ook heel tevreden zijn met hen. Wij geloven dat juist een hele persoonlijke en open samenwerking leidt tot de beste resultaten. Direct contact, inspirerend, to-the-point en positief. En dat wordt blijkbaar gewaardeerd.

 

Het complete rapport is als volgt:

Snelheid van werken 8,54
Relatiebeheer 8,31
Prijs/prestatie 8,31
Inzet & service 8,46
Administratief 8,38
Nauwkeurigheid 8,08
Effectiviteit 8,54
Omgaan met briefings 8,62
Creativiteit 8,92
Functioneren als sparringpartner 8,54
Pro-activiteit 8,23
Functioneren als business accelerator 8,00
Berekend gemiddelde 8,41

 

Bedankt opdrachtgevers, wij zijn trots op jullie! En als je volgend jaar ons ook wilt kunnen beoordelen, bel dan met Pieter (0641815823) of Tessa (0651318485).

Welke wereldverbeteraar verdient een gratis verpakkingsontwerp?

Brum Design is bijna toe aan het 10.000e project. Dat is niet niks. Dat project willen we daarom graag weggeven aan iemand die dit echt verdient. Iemand met een goed doel.

Wij geven een gratis project weg aan iemand met een mooi plan en zetten al onze energie in om hun verhaal te vertellen. Dat doen we samen met de winnaar, op de manier die wij als geen ander kennen: met een mooie verpakking als resultaat.

Voor wie? Voor iedereen die verder kijkt dan zichzelf. Iedereen met een mooi idee. Groot of klein. Heb jij een zorgboerderij waar mooie dingen worden gemaakt die een betere verpakking verdienen? Ken jij iemand die de wereld gaat redden met een fiets op zonne-energie? Heeft je buurman een plan voor een waterbesparende douchekop? Laat het ons weten! Van plasticprobleem tot voedselverspilling, van de hoek van je straat tot de hele wereld: wij zoeken een bijzonder plan met de gun-factor. Een project dat wij verder kunnen helpen met ons expertise in branding en verpakkingen.

Dus: ken jij iemand met een geweldig project die wel wat hulp kan gebruiken bij het ontwerp van een verpakking (of iets wat daar op lijkt)? Stuur alle plannen voor zeewaterfilters, anti-fruitverspillers of duurzame sokken naar Nanny Kuilboer van Marketingtribune via: Nanny@marketingtribune.nl. En wie weet kan jij binnenkort met ons rond de tafel voor ons 10.000e project.

10 uitstekende redenen om je verpakking te veranderen

Je verpakking is misschien wel je belangrijkste marketingmiddel. Een beetje supermarkt heeft al vlug 20.000 producten in de schappen liggen. Al die verschillende producten en verpakkingen concurreren met elkaar om aandacht van de consument. En die consument kiest in driekwart van de gevallen pas ter plaatse wat het mandje in gaat.

Een opvallende en herkenbare verpakking is essentieel. Helaas is een mooi ontwerp niet oneindig houdbaar. Maar wanneer is jouw product toe aan een nieuwe verpakking? Dit is een veel voorkomende vraag. Hier vind je 10 uitstekende redenen voor een redesign.

1. Je product is veranderd

De belangrijkste reden om een nieuwe verpakking te ontwerpen is een verandering in je product. Stel je voor dat je alleen natuurlijke ingrediënten bent gaan gebruiken, maar dat je verpakking nog veel felle kleuren heeft. Dan klopt de uitstraling niet meer met de inhoud. Dus: is je product veranderd? En heb je nog dezelfde verpakking die iets heel anders uitstraalt? Dan is een ander packaging design een goed idee!

2. Je categorie is veranderd

De meeste concurrentie komt uit je eigen categorie. Wanneer de markt verandert, kan het een goed idee zijn om op tijd mee te gaan. Neem bijvoorbeeld de categorie chocolade. Jarenlang wist de consument dat een donkerrode wikkel pure chocolade bevatte. Blauw was voor de liefhebbers van melk. Tot Tony’s Chocolonely heel dapper die kleuren omdraaide. Inmiddels zijn andere merken als Verkade en diverse Private Labels ook overstag.

Je kunt ook juist bewust tegen de stroom in gaan: als alle concurrentie over is naar de ‘standaard’ ontstaat er veel ruimte om op te vallen. Zo was Tony’s Chocolonely ook heel opvallend met het packaging design met grote teksten, primaire kleuren en geen fotografie. Maar nu gaan Private Labels en zelfs het A-merk dit nadoen. Dan kan het verstandig zijn weer iets nieuws te bedenken om je te blijven onderscheiden.

 

3. Je wilt meer zichtbaarheid op het schap

In die drukke winkel moet jouw verpakking eruit springen. En niet opgaan in de omgeving. Daarvoor moet je iets anders doen dan de rest. Andere kleuren, opvallende teksten of eigenzinnige beelden. Of beter nog; een opvallende vorm. Een melkpak valt op tussen de hagelslag, een in papier gewikkeld flesje valt op tussen glas. En de gekromde hals van WC-eend is een echte eye-catcher.

4. Je gaat steeds meer online verkopen

Online wordt je verpakking getoond op 200 bij 200 pixels. Dan kan je kleine teksten en plaatjes niet zien. En de zijkanten ook niet. Uit onderzoek blijkt dat mensen online zoeken naar vertrouwen en daarom is het belangrijk dat je merk en productaanduiding goed leesbaar zijn.

 

5. De regels veranderen

Heeft jouw product te maken met veel wetten en regels? Het is handig om hier op tijd op te anticiperen: niets is zo vervelend als een nieuw design dat een maand later alweer aangepast moet worden… Denk aan regels over voedingswaarden en allergenen die je duidelijk op je verpakking moet zetten. Of bijvoorbeeld regels over kindermarketing die verbieden dat een ongezond product te veel op kinderen gericht is.

6. Je wilt een duurzaam verpakkingsmateriaal

Is duurzaamheid een belangrijk thema in jouw organisatie? Dan moet je ook naar je verpakking kijken. Ga voor duurzaam materiaal en minder plastic. Of wees creatief: Een andere bedrukking kan veel inkt besparen. En denk ook aan het formaat en het gewicht: de meeste vervuiling komt door het vervoer.

 

7. Je wilt een goedkopere verpakking

Wat kost jouw verpakking per stuk? Met een ander materiaal of een slimme constructie kun je per verpakking misschien wel enkele centen besparen. Dat lijkt niet veel, maar over een jaar genomen kan dat veel impact maken.

8. Je hebt nieuwe producten geïntroduceerd

Heb jij meer dan één product in het schap? Vaak wil je dat de consument duidelijk kan zien dat verschillende producten bij elkaar horen, dat het een duidelijke familie is. Maar je wil ook de onderlinge verschillen duidelijk hebben. Zodat je klant goed door jouw assortiment kan navigeren en makkelijk de juiste keuze kan maken. Of juist eens iets nieuws probeert.

 

9. Je wilt een jubileum- of feestdagenverpakking

Iets te vieren? Een jubileumverpakking of speciale pasen-, zomer- of kerstverpakking kan ervoor zorgen dat je nog beter opvalt in het schap. En dat zorgt dan weer voor extra omzet.

 10. Je merk moet actueel blijven

Soms moet je toegeven dat je merk echt niet meer kan. Dat moment kan je beter voor zijn door op tijd je design steeds een beetje te wijzigen. Met kleine, evolutionaire stappen blijf je herkenbaar maar verander je wel mee met de tijd. En als je dan een oude verpakking terugvindt, dan zie je pas wat er ondertussen allemaal gebeurd is. Maar toegegeven, het is soms beter een grote stap te nemen en zichtbaar te breken met het verleden om op een geloofwaardige manier weer relevant te worden.

 

Genoeg redenen dus om je verpakking te wijzigen. En het is slim om op tijd te beginnen met nadenken over een redesign van je verpakking. Je wilt namelijk voorkomen dat je gehaast te werk moet gaan…

Stel jezelf de vraag: welke veranderingen binnen mijn product en categorie hebben de afgelopen jaren plaatsgevonden, en waar denken we dat het heen gaat? Welke kansen zijn er om extra op te vallen in het schap? Zitten er wijzigingen van regels aan te komen? Kunnen wij onze verpakking duurzamer en goedkoper maken? Is ons ontwerp nog actueel?

Tenslotte: Brum gelooft dat je nooit moet veranderen óm te veranderen. Alleen om iets beter te maken. Benieuwd naar wat wij voor je kunnen doen? Wij denken graag met je mee. Bel Pieter of Tessa 0348-412691.

 

Autodrop verpakkingen

Autodrop en Brum: 10 jaar absurde verpakkingen

 

Brum design ontwerpt dit jaar al 10 jaar de eigenzinnige verpakkingen voor Autodrop. Brum en Concorp in gesprek over hun samenwerking.

 

Het begin
Tessa Oudijn van Brum: “Tien jaar geleden hadden we een lijstje gemaakt met merken waarvoor we graag wilden werken. Daar stond Autodrop op. En wat denk je; voordat wij hen benaderden, belden ze zelf!”

Autodrop was toe aan een make over: aan werkelijk alles mocht gesleuteld worden. Alleen het logo moest herkenbaar (en dus hetzelfde) blijven. Daar hoefden we niet lang over na te denken; al vlug zaten we met de dropmakers om tafel.

Samen met Ilse Ebbens van Concorp, het bedrijf achter Autodrop, zijn we aan de slag gegaan. De beste verpakking maak je immers samen. En zo weten we samen 40 jaar verpakkingskennis en 40 jaar dropmakerij te combineren. En wat blijkt? Die oude verpakking is lang zo slecht nog niet…

Het goede behouden
Van het kruispunt met rondracende auto’s tot aan de vrolijke kleuren: Autodrop valt op en is herkenbaar. Pieter Steenaert van Brum: “Wij vinden wij dat je niet moet veranderen óm te veranderen. Wat goed is moet je versterken, de rest vervangen.” Het donkere venster gaat eruit en de autootjes worden smakelijk op de verpakking geplaatst. Alleen het oude logo zit ons toch niet helemaal lekker.

Bij de presentatie wordt de nieuwe verpakking met veel enthousiasme ontvangen. Opvallend, smakelijk en vrolijk: precies waar de snoepmakers naar zoeken! En toch, er is iets… Stiekem is Brum namelijk toch aan de slag gegaan met het logo van Autodrop. Het gevolg: een veel herkenbaarder, sneller en frisser plaatje.

Partners
Vanaf toen waren we partners. Door verder te kijken dan de opdracht lang was, door écht mee te denken met de klant, door niets meer te veranderen dan nodig.
40 smaken en een decennium later maken we samen nog steeds absurd gave verpakkingen.

Hoe we het al zo lang samen volhouden? “Allereerst is Brum flexibel en dat past goed bij de dynamiek van onze branche. Creativiteit wordt altijd breed aangevlogen: de voorstellen zijn nog altijd erg divers.” zegt Ivo Brand, Marketing Manager bij Concorp. “Daarnaast is de verpakking voor Autodrop een belangrijk onderdeel van haar identiteit. Onze ervaring leert dat niet iedere professional het merk goed aanvoelt en op de juiste manier weet door te vertalen, Brum voelt dit daarentegen al 10 jaar feilloos aan.”