Bijzondere chocoladeverpakking combineert haute-couture met exotische patronen

Het kan niemand ontgaan zijn: de laatste tijd is er veel gebeurd in de chocolade. Eerst kwam Tony’s Chocolonely. Zij schudden de markt op met slaafvrije chocolade, maar vooral ook met allerlei bijzondere smaken en blije tongue-in-cheek communicatie.

Inmiddels is Tony’s lang niet de enige. Van Albert Heijn Delicata tot Johnny Doodle: het lijkt vooral zaak om leuk en vrolijk te zijn. Andere merken hebben er juist voor gekozen om de serieuze kant op te gaan. Met Côte d’Or of Lindt haal je een ‘exclusief’ stuk chocolade in huis…

Kruidvat verkoopt van oudsher flink wat chocolade. Toen ze vroegen om hun chocoladelijn te restylen, waren we dus gelijk enthousiast (zeker als ze voldoende materiaal sturen om te proeven). Het doel: iets bijzonders bieden dat niet bij de concurrentie te krijgen is. Een onderscheidend concept: niet mee te lopen met de bovengenoemde trends, maar zelf trendsetter zijn.

Maar hoe doe je dat?

 

We hebben eerst gekeken naar de smaken. Die zijn heel exotisch. Net als de herkomst van de chocolade. Die smaken worden vertaald naar kleurige patronen, gecombineerd met tropische elementen in de achtergrond. Zo ontstaat een modieus lifestyle design, want chocolade is echt bijzonder genieten. Een overzichtelijk label vertelt over het product. De verpakking lijkt, net als een klassieke chocolatierverpakking, samengebonden met een handgeknoopt stuk touw. Zo slaan we een brug tussen ouderwetse kwaliteit en moderne haute-couture.

Bijzonder is dat het logo van de Kruidvat nergens op de voorkant van de verpakking te bekennen valt. Dat is een breuk met veel private label designs, waar toch vastgehouden wordt aan een bepaalde vaste indeling. Door deze keus is de ruimte ontstaan een opvallend design te maken dat eruitziet als een cadeautje: voor een ander, maar ook voor jezelf!

“Van de honderden designs die wij afgelopen jaar weer hebben gemaakt vind ik de chocoladerepen voor Kruidvat prachtig. Waar andere A-merken en Private Label de trend van Tony volgen, hebben wij een eigen haute-couture stijl gekozen die de exclusieve smaken lekker uitbundig verbeelden.” Zegt Pieter Steenaert van Brum Design.

Wil jij ook vooroplopen in je categorie met je merk? Neem dan vlug contact op met Pieter of Tessa via 0348 41 26 91.