Nóg meer Autodrop

Vermaken en verrassen: laat dat maar aan ons over. Het was de vraag van Autodrop – de eigenwijze nar van het snoep-schap. Na een aantal jaar was het echt tijd om het merk opnieuw tot leven te brengen, onder andere door een nieuw verpakkingsdesign. En dit is ‘m:

 

Eigenzinnige fun

Het leven mag wat meer gevierd worden, vindt Autodrop. Op de belangrijke momenten, maar ook gewoon doordeweeks. Autodrop haakt scherp aan op de fun-factor met een aparte en eigenzinnige stijl. Om gehoor te geven aan de impulsaankoop, moet de beslissing op basis van de verpakking heel snel te nemen zijn. En dat was nou net de leidraad van de restyle: knotsgek in één oogopslag.

 

Een nieuwe impuls

Een van de veranderingen die we hebben doorgevoerd is het logo. “We mochten er eigenlijk niet aankomen, maar het geeft het ontwerp en merk echt de impuls die het nodig had” vertelt designer Saskia. “Verder is voor elke dropvariant een nieuwe wereld geïllustreerd. Nick van Oosten heeft onze briefing heel goed vertaald naar te gekke illustraties – en dat bedoel ik letterlijk!”

 

Aansprekende werelden

Van tosti’s die uit een gebouw springen tot lachende octopussen: in de fun-werelden is niets te gek. Daartussen laveren de 3D autodropjes op kronkelende wegen die over de hele verpakking doorloopt. “Dat was nog een hele klus” vertelt Erik, senior DTPer. “Alle losse elementen moesten goed zichtbaar blijven en overal perfect op elkaar aansluiten. We hebben ook nog gezorgd dat de weg doorloopt over de verschillende varianten heen”.

 

Terug naar het hart

Met dezelfde aandacht voor detail zijn overal kleine grapjes en wijsneuzigheden aan de verpakking toegevoegd – tot op de meest geheime plekjes. Het nieuwe Autodrop gaat daarmee terug naar de oorsprong van het iconische merk: met fun, vrolijkheid en een dikke knipoog. “Het is nóg meer Autodrop geworden dan het al was” aldus Tessa, mede-eigenaar en creative director van Brum. “Zonder herkenbaarheid te verliezen moest echt een slag gemaakt worden die het hart van het merk en vernieuwing deed samensmelten. En dat is goed gelukt, vinden we zelf”.

 

Strategische partner

En niet alleen wij zijn overtuigd: “Door de lagere betrokkenheid en loyaliteit van de consument bij het overvolle snoep-schap moet Autodrop er echt uitspringen – en dat doen we nu echt weer” legt marketingmanager Annemarie van Eenennaam uit. “Bovendien is niet alleen gewerkt aan de verpakking, Brum heeft ook meegedacht over de strategie, het aanscherpen van de positionering en de vertaling naar communicatie. Dat maakt dat alles nu gewoon heel goed klopt”.

Van voor tot achter verrassing en vermaak dus. Echt Autodrop – en echt Brum!