nl
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

Jan

Zo gebakken, zooooo lekker!

Expertises

Packaging Restyling illustratie

Pannenkoeken, poffertjes en pizza’s met een flinke scheut Hollandse nuchterheid: dat is onze Jan!

De uitdaging van Jan

Het idee achter Jan was duidelijk: het koelverse pannenkoekenvak nieuw leven inblazen met (kant-en-klare) producten die nauwelijks van zelf gebakken te onderscheiden zijn. Niet alleen voor gezinnen met kinderen, maar toegankelijk voor iedereen die van versgebakken gemak houdt. Gemixt met Hollandse nuchterheid en een positieve noot, afgetopt met humor. Maar hoe vertaal je dat door naar een verpakking?

Onze oplossing

Verschillende visuele elementen combineren, die de verpakkingen niet alleen laten opvallen in het schap, maar ook een glimlach op je gezicht toveren. De volgende elementen maken het merk Jan herkenbaar en tijdloos:

Droedels: een kip, koe, schaap of varken in de hoofdrol! Leuk feitje: de illustrator die hiervoor werd gevraagd, maakte de droedels te mooi. Uiteindelijk heeft Pieter, onze directeur en een van de weinigen die niét met Photoshop of Illustrator om kan gaan, de droedels getekend. De boerderijdieren zorgen voor een vrolijke en vooral grappig noot op alle verpakkingen.

De merknaam ‘Jan’: een oer-Hollandse naam, die dient als eerbetoon aan de oprichter van de pannenkoekenfabriek in Sliedrecht: Jan Vink. Hij startte het pannenkoeken bakken op de zolder van de boerderij van zijn ouders. De oer-Hollandse naam Jan staat zo symbool voor nuchterheid.

Lijntjespapier: gebruikt door Jan himself voor het maken van een boodschappenlijstje. Maakt alle Jan verpakkingen herkenbaar.

Foto's van Hollandse onderwerpen (zoals koeien) of klaargemaakte producten: in collage stijl. Benadrukken de Hollandse roots van het merk of zorgen ervoor dat je extreme trek krijgt in het product.

Het resultaat

Sinds de lancering in 2010 heeft Jan een explosieve groei doorgemaakt. Zo heeft Jan o.a. een spontane merkbekendheid van dik 50%. Jan staat niet alleen bekend om zijn heerlijke pannenkoeken, maar is inmiddels ook bekend van de poffertjes, American pancakes en pizzadeeg. Een resultaat waar we trots op zijn!

Het pizzadoosje

Voor iedereen die zijn inner-pizzabakker los wil laten, ontwikkelden we samen met Jan het pizza deeg bolletje: een bolletje pizzadeeg, die je zelf nog moet kneden tot een pizzabodem. Het doosje van het bolletje gaven wij de vorm van een echte pizzadoos, maar dan in het klein. Zo wordt het ambachtelijke pizzagevoel extra benadrukt. De verse pizza deegbol werd benoemd tot Product van het jaar 2021.

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.