Het schoonste design ooit.
De uitdaging
Moeder en zoon Lisette en Floris zijn op een missie. En niet zomaar één. Met hun schoonmaakmiddelen willen ze de wereld niet alleen schoner maken, ook een stukje mooier. Minder schadelijke stoffen, minder microplastics, minder plastic afval én ze helpen mensen en dieren in nood. Een missie om trots op te zijn, maar ook eentje die vragen oproept: zijn de producten dan ook wel net zo effectief? Daar lag de uitdaging voor de nieuwe visuele identiteit: opvallen, herkenbaar uniek zijn én geloofwaardig.

De oplossing
De schoonmaakmiddelen komen in de vorm van typische ‘papieren’ velletjes. Zo kwamen we op het idee voor een ‘paper-cut’ design; alle illustraties zijn gemaakt uit geknipt papier. Centraal plaatsten we de wereldbol, “Mothers’ Earth”. Deze wordt omarmd, want de missie is deze te beschermen. Lisette, de enthousiaste voorvechter in de schoonmaakrevolutie van Mothers’ Earth, staat ín de bol, naast natuur, dieren en schoon water. Het logo kreeg meer body, eigenheid en een vriendelijk en organisch karakter. De kleuren in de visuele identiteit zijn rijk en natuurlijk, wat het geheel tot leven laat komen.

Het resultaat
De wereldbol is de iconische eerste herkenning van het merk. Dichterbij is er veel ruimte voor geurbeleving en heldere beloftes. Met de herkenbare illustratiestijl, kleuren, lettertypes en vooral de optimistische uitstraling is een unieke, overtuigende stijl ontstaan. De strategische én visuele rode draad legden we vast in een brandbook, zodat alle merkuitingen herkenbaar en goed uitvoerbaar blijven. Want we kijken in strategie en design altijd verder dan verpakkingen alleen. Een merk is een totaalplaatje. En dit totaalplaatje is helemaal klaar om de schoonmaakwereld nóg meer op z’n kop te zetten.

"Wij zijn zó blij hoe mooi en passend de verpakking is geworden dankzij jullie inlevingsvermogen, creativiteit en expertise. En ook zoveel humor onder één dak. Wij zijn enorm blij dat wij dit samen met jullie hebben mogen beleven!"
- Lisette Gutker De Geus
Co-Founder Mother's Earth
Het team
Strategie: Tessa Oudijn
Design: Jon Sonneveld, Sanne de Wit
Artwork: Nancy Prins
Project management: Nienke Beerens
Illustratie: Jasmijn Evans

