nl
Taal switcher Taal switcher
Menu

Case

Gulpener Kraftbier

Nieuwe, experimentele smaken en een unieke beleving

In de wondere wereld van het kraft bier zie je een grote verscheidenheid aan vormgeving, kleur, stijl én smaken. Dit biedt ruimte voor creativiteit, maar zorgt ook voor een grote uitdaging: hoe val je op in zo’n veelzijdig schap? Wij gingen aan de slag voor Gulpener en zochten het uit.

Kraft bier by Brum Design

De uitdaging

Kraft bier maakt de laatste jaren een gigantische groei door. Consumenten zijn op zoek naar nieuwe, experimentele smaken en willen een unieke beleving. Zo was het ook tijd voor Gulpener om met een kraft bier collectie te komen. En dus werden wij aan het werk gezet. Het idee: een hippe range kraft bieren produceren, in vier verrassende smaken. Aan ons de taak om de namen én een verfrissend design te bedenken.

Maar hoe val je op in een schap, waar al een grote verscheidenheid aan vormgeving, stijlen, kleuren en smaken staat?

Gulpener by Brum Design

De oplossing: the name of the game

Onze oplossing: het concept ‘The Name of te Game’. Elk biertje krijgt een inspirerende, verwonderende naam. De naam is hierbij het startpunt van een reis die je zelf mag gaan invullen als je het bier proeft. In de (design)hoofdrol staat de handcrafted typografie, die per smaak verschillend is. De typo wordt op het label aangevuld met veel verassende details in de ‘wereld’ eromheen. Samen vormen ze een eenheid met de prominente productnaam. Net als het bier zelf is de fles dus een kleine ontdekkingstocht. Nu horen we je al denken: “Heel leuk, maar hoe gaan die biertjes dan heten?”. Hier komen ze:

- Zwenkende zweefmolen: een wat zwaarder biertje. Deze zul je dus sneller voelen: alsof je in een zweefmolen zit! Op de verpakking zweven de letters in het rond, terwijl ze aan een zweefmolen hangen. De roze poppetjes voegen nog een extra dosis humor toe.

- Vonkenregen: een sprankelend biertje. Hier is gekozen voor een space thema combineert met rondvliegend, knetterend vuurwerk. Een astronaut, planeten en veel vuur maken het design extra levendig. Sprankelend = vuurwerk in je mond!

- Zwoele zomernacht: een botanisch biertje, perfect voor op een zwoele zomernacht. Op het etiket zie je gerommel in de bosjes: ledematen en kledingstukken vliegen in het rond. Een wilde zomernacht!

- Verborgen verlangen: een fruitig biertje. Op de verpakking zie je twee mensen die stiekem naar elkaar verlangen: kijk maar eens goed naar hun schaduw!

Ondanks de grote verschillen in kleurgebruik en typografie, is de range van Gulpener wel een eenheid. Hoe we dit hebben gedaan? Kleine, subtiele bindende elementen toevoegen, waardoor het toch een geheel wordt. Zo hebben de etiketten dezelfde vorm en zijn de smaakbeschrijvingen die aan de onderkant van het etiket staan op dezelfde manier voorgegeven. Een kleurrijk geheel waar wij trots op zijn!

Het team

Strategie: Pieter Steenaert
Design:
Xander van Miltenburg
Project management:
Marc Terlien
Illustratie: Nick van Oosten

Neem contact op

Is jouw merk ook toe aan een impactvolle product restyling? Of wil je gewoon even sparren? Pieter en Tessa helpen je graag! Neem gerust even contact op.