Grab it, (h)eat it, enjoy it! Met HAK Easy Eats.
De uitdaging
Eten anno nu = flexibel. Gen-Z snackt en eet wanneer het uitkomt, gezinnen rennen van sport naar muziekles en terug. Het klassieke gezamenlijke eetmoment wordt steeds zeldzamer. Want tja, wie heeft nog elke dag tijd (of zin) om uitgebreid te koken? Precies. Er is behoefte aan snelle, gezonde én lekkere oplossingen. Daarom ook niet geheel verrassend dat de populariteit van het ‘snelle maaltijd’-schap enorm groeit en in ontwikkeling is. En wat is nou een beter merk om hier een gezond en voedzaam alternatief aan toe te voegen dan HAK?

De oplossing
Brum leidde een strategische sessie om zich samen met HAK te verplaatsen in de consument en goed te begrijpen wat hun behoeftes zijn. De output hiervan in combinatie met de HAK’s ambitie – gezond eten net zo makkelijk maken als fastfood – vormde een concreet en inspirerend aanknopingspunt. We ontwikkelden verschillende propositie- en designconcepten. Én… Ze werden super goed getest!
We bedachten de naam Easy Eats! en gaven het product een frisse, positieve uitstraling die direct de fun en zorgeloze cues van fastfood meegeeft, maar ook gemak en energie! De ‘vrolijke boon’ lock-up, het prikkelende kleurpalet, de vette typografie, de uitnodigende hap vol lekkers: alles draagt hier aan bij. De handige stazak laat zien: dit is een complete maaltijd die in de magnetron zó klaar is. Met groenten, eiwitten, koolhydraten en vezels in één: voedzaam, smaakvol en altijd ready to go.

Het resultaat
De verpakkingen knallen van het schap! HAK laat zien dat voedzaam eten totaal niet suf en belerend hoeft te zijn. Het is tijd voor een propositie en design met de energie van NU. HAK heeft al dubbel en dwars zijn strepen verdient als leverancier van voedzame groenten-en peulvruchtmaaltijden.
Hierdoor geeft het HAK merk dat stukje vertrouwen en kwaliteit, wat wordt ondersteund door pakkende claims. Kortom: FF geen tijd? Pak een zak van HAK!

“Een nieuwe categorie zowel voor de consument als voor HAK, hoe ga je je daarin positioneren? Met Brum hebben we een fijne creatieve sessie gehad om tot de basis te komen, de consumentenbehoefte. Zij hebben deze weten te vertalen naar drie totaal verschillende creatieve concepten. Het proces daarna van fotografie tot artwork ontwikkeling hebben we in nauwe samenwerking gedaan, de flexibiliteit en het meedenken vanuit Brum heeft dit mede tot een succes gemaakt. Én iedereen reageert ontzettend positief en blij op de nieuwe producten!”
- Karin Pepping
Innovatie Project Manager HAK
Het team
Account management: Nienke Beerens
Strategie: Lisa van Diemeren, Jon Sonneveld
Design: Jon Sonneveld, Lisa van Diemeren
Artwork: Nancy Prins
Fotografie: Patrick Nagtegaal

